Takut nak cuba buat duit dengan Jobdirumah?

Setiap orang mempunyai bisikan-bisikan halus yang kerjanya memang suka nak pertikaikan setiap keputusan dan tindakan yang kita nak buat.

Kadang-kadang kita dah buat perancangan berbulan-bulan, persediaan dan latihan rapi pun dah dijalankan. Alih-alih, bila tiba hari untuk laksanakan apa yang dirancang, boleh pulak tiba-tiba hati berbisik

Boleh ke aku buat benda ni?

Kalau gagal macam mana?

Kalau tak menjadi macam mana?

Kalau rugi siapa yang nak tanggung?

Patut ke aku teruskan buat benda ni?

Situasi ni lebih kurang sama la jugak bila anda nak cuba sesuatu yang baru.. dan dalam contoh ni kalau anda nak buat duit dengan jobdirumah. Kalau anda memang tak pernah ada pengalaman dan ini merupakan pengalaman pertama nak buat kerja dari rumah, memang patut pun anda rasa takut.

kerja_dari_rumah

Tapi satu yang anda perlu tahu, ketakutan itu tak beri sebarang kebaikkan pun untuk anda.

Anda tak akan berjaya ubah apa-apa dalam hidup anda kalau anda masih tetap takut.

Anda tak akan berjaya nak hasilkan sebarang pendapatan kalau anda takut.

Anda tak akan berjaya rasai sendiri manisnya buat duit hanya dari rumah.

Kenapa kena bayar untuk sertai Jobdirumah?

Ini adalah bayaran untuk anda pelajari ilmu baru. Macam anda masuk ke kelas. Anda kena bayar yuran. Tak kan anda nak belajar tapi nak mengharapkan benda-benda free semata-mata. Kan tak patut macam tu.

Rasa takut untuk mencuba sesuatu yang baru, itu sebenarnya ada suatu lumrah. Namun jika ketakutan itu terlalu dibiarkan hingga menyekat potensi anda untuk berjaya, ia adalah satu masalah dan beban yang sebenarnya perlu ditanangani segera.

Jom daftar program jobdirumah segera!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s